ARABA EUSKARAZ´11

Ekainaren 19an Laudion araba euskaz ospatuko da.
Lautada ikastolak autobusak jarriko ditu joatejo.Interesatzen bazaizu, pasa zaitez lehen bailen ikastolatik.
El 19 de junio se celebrara el araba euskaraz en llodio. Nuestra ikastola pondra autobuses para poder ir. Si te interesa pasate cuanto antes por la ikastola.




IZENA EMATEKO AZKEN EGUNA: ASTEAZKENA, EKAINAK 15


ZIENTZIA OLIMPIADA 4º proba

4. proba : Ibaialde

Aguraingo Santa Barbara ibaia eta lehenago elkartzen diren bi errekak aztertu genituen haien egoerak ezagutzeko. Gero Poster batean informazioa sartu genuen guztiok ikusteko.
Realizamos un estudio para conocer la situacion de el rio Sta Barbara de Agurain y los dos rios que se juntan anteriormente.Toda la informacion recopilada la hemos reflejado en el siguiente poster.
Hau da posterra:




Momentuz hau da dena, 5. proba orain egiten ari gara, ilusio optikoei buruz da. Ikusiko dugu zer moduz ateratzen den.
De momento esto es todo, estamos en la 5º prueba que es sobre ilusiones opticas, a ver que tal nos sale.

Zernola web-orriak informazio asko, jokuak eta gauza gehiago dauzka. ikus ezazue primeran dago eta.
Podeis ir mirando la pagina de ZERNOLA que esta superbien, con mucha informacion, juegos etc....

http://www.zernola.net/

ZIENTZIA OLIMPIADA 3º proba

3. proba: Interneten erabilera gure herrian
3º prueba: el uso de internet en "AGURAIN"
Proba honi erantzuna eman ahal izateko inkesta bat prestatu genuen eta Aguraingo bistanle batzuei egin genien. Gero jasotako datu guztiak aztertu eta ondorio batzuk atera genituen. Lan bikaina egin genuen, eta laugarren postua lortu genuen. Oso harro gaude egindako lanaz. Ea zer iruditzen zaizuen!
Para superar esta prueba preparamos una encuesta a algunos habitantes de agurain.
analizamos los resultados y sacamos algunas conclusiones . hicimos un trabajo estupendo y conseguimos el cuarto puesto. estamos muy orgullosos por el trabajo realizado.
Ea zer iruditzen zaizuen!!
a ver que os parece a vosotros!!


ZIENTZIA OLIMPIADA 2º proba

Badakizue nor izan zen Marie Curie?
Zer gustatu zitzaizuen lehenengoa?
Bada, orain erakutsiko dizuegu bigarren probarako egin genuen albistegia.
Guk geuk egin genuen.informazioa bilatu, gidoiak idatzi, aktore eta aktoresen paperak hartu eta nola ez, grabazioa ere guk
¿Sabeis quien fue MARIE CURIE?.
¿Que os gustaria primero?.
Bueno pues ahora os ensenaremos el noticiero que hicimos de la segunda prueba.
Nosotros preparamos todo, recopilamos la informacion, escribimos los guiones, hicimos de actores y actrices y como no nos encargamos tambien de hacer la grabacion.


Ea ikusi eta gero Marie Curie gehiago ezagutzen duzuen eta bere lana baloratzen duzuen

Esperamos que os guste, que os ayude a conocer un poco mas quien fue MARIE CURIE y valorar su trabajo.


GALIZIA ERROMANTIKOA

Lautada Ikastolak Rutas Literarias programan parte hartu du; DBH3 eta 4ko ikasleekin konpetentzia literarioa lantzeko proiektu bat aurkeztu dute irakasleek eta, Kanpezuko eta Gasteizko beste ikastetxeekin batean, Lautada ikastolakoa aukeratu dute. Hori dela eta, ikasleek Galizian zehar bidaia bat egiteko aukera izan dute.
Lautada Ikastola ha participado en el programa Rutas Literarias; el profesorado ha presentado un proyecto para trabajar la competencia literaria con l@s alumn@s de 3º y 4º que ha sido seleccionado junto con otros dos centros, uno de Kanpezu y otro de Gasteiz. Por ese motivo, han tenido la oportunidad de viajar a Galicia.

RUTAS LITERARIAS 2011
Galicia eta Rosalía de Castro

Ezagutzen al duzue Rosalía de Castro idazlea? Ba al dakizue ze liburu idatzi zituen? Eta… nork daki zer esan nahi duten “Follas novas” hitzek galizieraz? Hori guztia eta askoz ere gehiago ikasi zuten Lautadako DBH3 eta DBH4ko ikasleek, martxoaren 29tik apirilaren 4ra Galiziara egin zuten bidaian.

¿A que no sabéis quien fue Rosalía de Castro? ¿Y cuántos libros escribió? ¿Conocéis el significado de las palabras en gallego “Follas novas”? Todo eso y mucho más es lo que aprendieron los alumnos y alumnas de 3º y 4º de Lautada Ikastola, durante el viaje que realizaron a Galicia del 29 de marzo al 4 de abril.






Izan ere, Lautada ikastolako 24 ikaslek eta 2 irakaslek astebeteko bidaia bat egin zuten Galiziara; Rosalía de Castro idazle galiziarra eta haren lanak ezagutzeaz gain, Galiziako zenbait herri eta hiri, hizkuntza eta kultura… eta lagun berriak egiteko aukera ere izan zuten ikasle aguraindarrek: Galiziako egonaldian, Almagroko (Ciudad Real) ikastetxe bateko beste hainbeste ikasle izan zituzten bidaia-lagun.

24 alumnos y dos profesores de nuestra Ikastola estuvieron en Galicia durante una semana; aparte de acercarse a la vida y obra de la escritora gallega Rosalía de Castro, a algunos pueblos y ciudades de Galicia, a su lengua y su cultura… tuvieron oportunidad de conocer a los alumnos del instituto de Almagro (Ciudad Real).




Non ibili ziren? Zer ezagutu zuten?
Aguraingo ikasleek A Coruñan egiten zuten lo, bertako aterpetxe batean, eta handik bost bidaia egin zituzten. Lehenengo egunean A Coruña eta Galizieraren Akademiaren egoitza ezagutu zituzten, bigarrenean Lugo eta hiriko harresi ederrak. Ostiralarekin, Santiago eta hango katedrala ezagutzeko aukera izan zuten, eta asteburua kostaldea bisitatzeko baliatu zuten; Muxiako itsasertza (Prestige-k eragindako sarraskia eta guzti), Rosalía de Castroren etxea Padronen…
¿Dónde anduvieron? ¿Qué es lo que visitaron?
Los estudiantes de Agurain dormían en la Residencia de la antigua Universidad Laboral de A Coruña, y desde allí realizaron cinco rutas literarias; el primer día visitaron A Coruña y la Academia de la Lengua Gallega y al día siguiente viajaron a Lugo a visitar, entre otros monumentos, sus hermosas murallas. El viernes tuvieron oportunidad de acercarse hasta Santiago de Compostela y visitar su famosa catedral y el fin de semana lo aprovecharon para conocer de cerca las maravillas que se esconden a lo largo de la costa gallega; Muxia y la Costa da Morte (incluida una visita a la exposición sobre el desastre del Prestige), la casa de Rosalía de Castro en Padrón…





Laburbilduz, bidaia zoragarria izan zutela esan dezakegu; literaturaren aitzakian, beste lurralde eta kultura batzuk ezagutzeko aukera izan zuten eta, gainera, lagun berriak egin zituzten. Errepikatzeko modukoa!

Resumiendo, podemos decir que fue un viaje inolvidable; A través de la literatura, han conocido otras tierras y culturas y, además, han tenido la suerte de hacer grandes amigos. ¿Quién da más?

hemen dago gure bloga


www.galiziaerromantikoa.blogspot.com

ZIENTZIA OLIMPIADA 1º proba

Kaixo lagunok:
DBH-2 . mailakoak gara eta aurten egin dugun zenbait lan zuei erakustea gustatuko litzaiguke.
Lan hauek Elhuyar Fundazioak urtero antolatzen duen Zernola Zientzia Olinpiadako probetan aurkeztu ditugu.
Zernola Olinpiada oso era interesgarria da zientziak beste era batez ezagutzeko, eta ikusiko duzuenez mota askotako probak jartzen dituzte.
Gaur jarriko dizuegu lehenego proba eta gure erantzuna:
/somos los de 3º de D.B.H y nos gustaria enseñaros algunos trabajos que hemos hecho este año.
la fundacion elhuyar anualmente organiza la "ZERNOLA ZIENTZIA OLIMPIADA" y nos hemos presentado a estas pruebas. es muy interesante y hay que superar diferentes pruebas.
os vamoa a enseñar la 1º prueba y nuestra respuesta.

“Xake-taula itxurako lauki-sare bat da abiapuntua, lauki zuriak eta beltzak tartekatuta daude. Lortu behar dena: ahalik eta mozketa edo ebaketa gutxienekin lauki zuriak eta koloredunak banatzea izango da. Bereizi egin behar da laukitxo bakoitza. Hori bai, mozketa zuzenak egin behar dira; ez du balio guraizeak hartu eta laukiak banan-banan moztea”.Partimos de una tabla de ajedrez, con sus cuadros blancos y negros, y esto es lo que tenemos que conseguir: separar los recuadros blancos y negros con la menor cantidad de cortes de tijera. Por supuesto, no vale cortar los recuadros uno a uno, sino que tenemos que hacer cortes rectos.

Eta hauxe izan zen gure erantzuna:



IGERIKETA

Heziketa fisikoaren hezkuntzan igeriketak bere lekua dauka. Orain arte DBHko ikasleek jaso dute, eta aurtengo ikasturtetik aurrera 1.mailan (hurrengo ikasturtean 2. mailan ere), urtarriletik martxora, lantzen hasi da.
En Educación Física la natación tiene su sitio. Hasta ahora sólo los alumnos de la ESO la realizaban; desde este curso los alumnos y alumnas de 1º de EP, desde enero hasta marzo, también han podido realizarla (el curso que viene también 2º de primaria).







Jarduera hau LHra zabaltzeko igeri jakiteari dagokion garrantzia eman zaiolako izan da,
Hemos ampliado esta actividad a EP porque consideramos que es importante saber nadar.





bere onurak eta interesanteak diren hainbat puntuak aintzat hartuz. Izan ere, kirola egitea berez ona bada; igeri egiten dugun bakoitzean hankak, besoak … eta arnasketa lantzeaz gain autonomia eta segurtasuna indartzen da.
Si hacer deporte es bueno, cada vez que nadamos activamos los brazos y piernas, fortaleciendo el aparato respiratorio, desarrollando la autonomía y la seguridad personal.



Halaber, kontutan hartu da denbora librea dugunean geroz eta gehiago joaten garela ura dagoen lekuetara. Igerilekuak, ibaiak, lakuak, urtegiak eta hondartzak aisialdietan hartzen ditugun guneak direlako.
Además tenemos que tener en cuenta que cada vez vamos más a la playa o a la piscina… y el hecho de que nuestros hijos e hijas sepan nadar nos da mayor tranquilidad.











Bizitzeko modu honetan igeri egiten jakiteak segurtasun neurria ematen digu.
Igeriketaren jarduera DBHn gorputzaren koordinazioa hobetzea eta jarduera fisikoa sustatzeaz gain helburua garrantzitsuena igeriketa utilitarioa da, Krol eta bizkar estiloak ikastea, beste modalitate eta urarekiko helburuak kontutan hartuz, hau da, uretako talde kirolak, jokoak, higienea…
En DBH la práctica de la natación no se trabaja únicamente para mejorar la coordinación corporal y fomentar la actividad física; sino que también su objetivo es utilitario (saber reaccionar en el agua), aprendiendo distintas modalidades como crol o espalda, además de realizar juegos en equipo, desarrollar la higiene, etc.













Era honetan, esateko moduan gaude, gure ikasleek, ikastolatik ateratzen direnean krol eta bizkar estiloan igeri egiten dakitela.
Hala, igerian jakitea duen garrantzia ikusita, ikastolak honen sustapenean parte hartzen du kirol eskaintza handitzen.

Así, pues, viendo la importancia que tiene aprender a nadar, nuestra Ikastola toma parte fomentándola y ampliando la oferta deportiva a Primaria.

LANBIDEA

Lau urteko umeak, gelan lanbideen gaia lantzen ari garenez, "ADABAKI" denda ikustera joan ginen.
Esther oso atsegina izan zen gurekin eta nola konpontzen dituen bai oinetakoak, bai arropa azaldu zigun.
los niños de cuatro años,
como estamos trabajando en clase el tema de los oficios, fuimos a ver la tienda "ADABAKI".
Esther fue muy amable con nosotr@s y nos explico como arregla tanto el calzado como la ropa.









Oso bizipen polita izan zen guretzat eta oso ondo pasatu genuen.
Bsita bukatzeko , opari moduan, "ZAPATARIA" abestia kantatu genion.
Mila esker Esther!! bihotzez eskertzen dizugu!!



Fue una vivencia muy bonita para nosotr@s y lo pasamos muy bien.
Para terminar la visita y a modo de de regalo, le cantamos la cancion "ZAPATARIA".
!muchas gracias Esther!!, ¡te lo agradecemos de corazon!!





Horrez gain, apirilaren 5 ean, aiton-amona batzuk gelara etorri ziren beren garaiko lanbideez hitz egitera. ELIA-RICARDO-KOLDO-ANA MARI eta MONTSE oso ondo kontatu zizkiguten beren esperientziak.
Oso gustora egon ginen eta arreta handiz aitona-amonen azalpenak jarraitu genituen.
Oso jarduera polita eta interesgarria izan zen eta umeak asko poztu egin ziren bere bisitarekin.
Giro berezia eta atsegina sortu zen gelan eta guk, eskerrak emateko, txalo bero-bero bat eman genien.
Eskerrik asko denoi!!.

Ademas el dia 5 de abril, algunos abuel@s vinieron a clase para hablarnos de sus trabajos. ELIA-RICARDO-KOLDO-ANA MARI Y MONTSE nos contaron muy bien sus experiencias.
Estuvimos muy a gusto y seguimos con mucha atencion las explicaciones de los abuel@s.
Fue una actividad bonita e interesante y los niños se alegraron mucho con su visita.
Se creo en clase un ambiente muy especial y agradable y nosotros para darle las gracias, les dimos un fuerte aplauso.














Gaia bakatzeko lanbideen erakusketa ikusteko. Gonbidapena bidali genien gurasoei.

Para terminar el tema, les enviamos una invitacion a los padres para que vieran la exposicion de los oficios.