SUKALDATU


Gure ikastolan Basque Culinary Center-ek sukaldaritza ikastaroa egin dugu. LHko 5. eta 6. mailako ikasleek eta nahi izan duten gurasoek parte hartu dute ikastaro horretan.
"Nuestra ikastola ha acogido unos talleres de cocina impartidos por Basque Culinary Center. Dichos talleres iban dirigidos a alumnos de 5ª y 6º de primaria, 1º y 2º de ESO y a padres y madres que quisieran participar en ellos.








Ikastaroak hainbat helburu zituen, besteak beste, zentzumenak sukaldaritzaren bidez ezagutzea, elikadura ohitura osasungarriak barneratzea... guzti hori, nola ez, hemengo eta sasoiko produktuak erabiliz.
El fin de los talleres era desarrollar los sentidos a traves de la cocina y mantener unas constumbres alimentarias saludables, todo ello con una base de productos de aquí y de temporada.








Oso esperientzia atsegina izan da bai LHko baita DBHko ikasleentzat ere; jakin izan dugunez, batek baino gehiagok etxean amantala jarri eta gurasoei ikastolan ikasitakoa erakutsi zien...
Gurasoen artetik ere, hasiera batean uste baino askoz ikasle gehiagok parte hartu zuten: bazkaria prestatzeaz gain, elikagaiei buruz hitz egiteko aukera izan genuen; non eta nola erosi, zer den osasungarria gure dietarako...
Tanto para los alumnos de primaria como de ESO, la experiencia ha sido muy positiva y gratificante, tanto que muchos de ellos no dudaron en ponerse el delantal en casa y demostrar lo que habían aprendido. Por parte de los padres y madres la acogida fue asombrosa.  Además de aprender a cocinar, los más positivo fue hablar de los alimentos, qué utilizar en nuestra dieta  y seguir unas pautas a la hora de ir al supermercado.











Horrelako aukera gehiago izango bagenitu! Bien bitartean, horra ikastaroko zenbait argazki eta etxean egiteko moduko errezetaren bat edo beste. 
Ojalá tengamos más oportunidades como esta. Mientras tanto, aquí teneís  fotos del taller y alguna receta. ON EGIN!  ENJOY YOUR MEAL! 






LH3-TXINATAR KULTURA

Lehen Hezkuntzan, 3. mailan, agur esan diogu Txinari. Aste batzuk leku polit eta desberdinak egon gara ezagutzen. Antzinako Txina eta gaur egungo Txina landu ditugu irudimenaren bidez.

En tercero de Primaria nos hemos despedido de Txina. Hemos estado varias semanas conociendo, con nuestra imaginación, la Txina antigua y la Txina de hoy en día.
            

Hasieran kontinenteak aztertu ditugu ondo Txina mapan kokatu ahal izateko: Asian hain zuzen ere. Gero bere kultura hausnartu dugu. Adibidez: janaria, musika, hiri batzuk, ibai batzuk, antzerkia, esaerak, filosofia, eskulanak (maskarak, txotxongiloak), demografia eta abar.
            
Para empezar hemos analizado bien los continentes para poder colocarlo en el mapa: en Asia. Luego hemos conocido su cultura. Por ejemplo: la comida, la música, algunas ciudades, algunos ríos, el teatro,  algunos refranes, filosofía, trabajos manuales (máscaras, marionetas), demografía etc.


DBH4 boxeo egiten

DBH4.ko ikasleak boxeoaren inguruko klase batzuk eman dituzte


DBH3 aerobic egiten

DBH3ko ikasleak aerobic dantza batzuk egin dituzte


AITONA-AMONEN LANBIDEAK

Apirilaren 1 ean, aitona-amona batzuk gelara etorri ziren beren garaiko
lanbideez hitz egitera. MARGAK,BENITOK, ENCARNAK eta ALFREDOK  oso ondo kontatu zizkiguten beren esperientziak
Oso gustura egon ginen eta arreta handiz aitona-amonen azalpenak jarraitu genituen.
Oso jarduera polita eta interesgarria izan zen eta gu asko poztu egin ginen  bere bisitarekin.
Giro berezia eta atsegina sortu zen gelan eta guk, eskerrak emateko,txalo bero-bero bat eman genien.
Eskerrik asko denoi!.
                                                          





El día 1 de abril, algunos abuelos vinieron a clase para hablarnos de sus trabajos.MARGA,BENITO,ENCARNA y ALFREDO nos contaron muy bien sus experiencias.
Estuvimos muy a gusto y seguimos con mucha atención sus explicaciones.
Fue una actividad bonita e interesante y nosotros nos alegramos mucho con su visita.
Se creó en clase un ambiente especial y agradable y  para darles las gracias,
les dimos un fuerte aplauso.

¡Muchas gracias a todos!.

MATE JOLAS

Aurten, Gasteizko Europa Jauregian, martxoaren 12 eta 13an, Ikastolen Elkarteak antolatutako Jardunaldi Pedagogikoak ospatu ziren “Zientziak ikasi eta irakatsi, zertarako?” izenburuarekin. 


Jorratu ziren gaien artean, bat “Mundua matematikaren bidez ulertzen” izan zen. Esaten zuten, mundu aldakor honetan, matematikak ulertzeko, erabiltzeko eta egiteko gai direnek, gero eta aukera gehiago izango dituztela beraien etorkizuna erabakitzeko. Zoritxarrez, gure ikasleentzat  matematikak askotan ez dira dibertigarriak eta nahiko zailak egiten zaizkie. Mito hau apurtu behar dugu. Matematikarekin jolas daiteke eta era berean, ikas daiteke.

Los pasados días 12 y 13 de marzo tuvieron lugar en el Palacio Europa de Vitoria las Jornadas Pedagógicas organizadas por la Federación de Ikastolas. Este año, el tema de dichas jornadas fue “Para qué aprender y enseñar las ciencias”.

 Entre los temas que se trataron, uno tenía por título “Comprendiendo el mundo a través de las matemáticas”. Comentaban que en este mundo tan cambiante, aquellos que sean capaces de entender y utilizar bien las matemáticas, tendrán mayores oportunidades de decidir su futuro. Desgraciadamente para muchos de nuestros alumnos las matemáticas no son divertidas y frecuentemente les resultan bastante difíciles. Este mito debemos romperlo. Con las matemáticas se puede jugar y además de puede aprender.


Horretarako gure eskura ditugun materialak erabiliz, matematikaren beste ikuspegi bat eskaini diezaiekegu ikasleei. Jarduera hauek jolas modura egiten badira, are gusturago egingo dituzte ikasleek eta ohartu gabe jolasaren bidez, matematikarako beraien gaitasuna garatzen joango dira..

Por ello, utilizando los materiales que tenemos a nuestro alcance, podemos ofrecer a nuestros alumnos un punto de vista diferente de las matemáticas. Si dichas actividades matemáticas se realizan de forma lúdica, los alumnos las realizarán más a gusto, y sin darse cuenta irán desarrollando su capacidad para las matemáticas.





Andoaingo Aita Larramendi Ikastolak aurrera eramaten duen esperientzia bat aurkeztu zuen. Asko gustatu zitzaigun eta aurten “esperientzia-pilotu” moduan, LH 1. mailan martxan jarri dugu. Astean behin (asteazkenean), ordu erdiko saio batean “Matematikako jolasak” landuko ditugu. Saioaren antolamendua honelakoa da:

- Gela, lau txokotan banatzen da, bakoitzean jolas batekin. Umeen artean taldeak egiten dira jolas batera joanez. 15 minutu pasatu ondoren, jokoz aldatzen dute buelta bat osatu arte.
- Bi astetan, denok jolas guztietatik pasatzen dira eta gero jolas motak aldatzen dira. 8 jolas desberdinak aukeratu ditugu, bakoitzak bere helburua izanez.


- “Dobble” jolasa: arreta lantzeko
- “Atasco” jolasa: logika lantzeko
- “Escondite” jolasa : logika lantzeko
- “Damak” jolasa: estrategia lantzeko
- “Txanponak”: neurria lantzeko
- “Erlojuak”: neurria lantzeko
- “Tangrama”: geometria lantzeko
- “Dominoa”: arreta eta estrategia lantzeko

            Umeak pozik daude, saio honi “mate-jolas” deitzen diote eta  hurrengo saioa noiz iritsiko irrikitan daude.

 La ikastola Aita Larramendi de Andoain presentó una experiencia que están llevando a cabo en su centro. Nos gustó y este curso hemos decidido ponerla en marcha en el aula de 1º de Primaria.
Una vez a la semana (los miércoles), en una sesión de media hora trabajaremos las matemáticas a través de juegos. La organización de la sesión es de la siguiente manera:

- El aula se distribuye en cuatro rincones, cada uno con un juego. Se hacen los grupos de los alumnos y cada grupo se dirige a un juego. Pasados 15 minutos, rotan los grupos.
-  Al cabo de dos semanas pasan por todos los juegos y luego éstos se cambian. Son 8 tipos de juegos y cada uno cumple con un objetivo.

-  Juego del “Dobble” : trabaja la atención
- Juego del “Atasco” : trabaja la lógica
- Juego del “Escondite” : trabaja lógica
- Juego de las “Damas” : trabaja la estrategia
- Juego de las  “Monedas”: trabaja la medida
- Juego del “Reloj”: trabaja la medida
- Juego del “Tangram”: trabaja la geometría
- Juego del “Domino”: trabaja la atención y estrategia


            Los niños están contentos y a esta sesión la llaman “Mate-jolas”. Siempre están deseosos de que llegue la próxima sesión.