Aurten, Gasteizko Europa Jauregian, martxoaren 12
eta 13an, Ikastolen Elkarteak antolatutako Jardunaldi Pedagogikoak ospatu ziren
“Zientziak ikasi eta irakatsi, zertarako?” izenburuarekin.
Jorratu ziren gaien artean, bat “Mundua matematikaren
bidez ulertzen” izan zen. Esaten zuten, mundu aldakor honetan, matematikak
ulertzeko, erabiltzeko eta egiteko gai direnek, gero eta aukera gehiago izango
dituztela beraien etorkizuna erabakitzeko. Zoritxarrez, gure ikasleentzat matematikak askotan ez dira dibertigarriak
eta nahiko zailak egiten zaizkie. Mito hau apurtu behar dugu. Matematikarekin
jolas daiteke eta era berean, ikas daiteke.
Los pasados
días 12 y 13 de marzo tuvieron lugar en el Palacio Europa de Vitoria las
Jornadas Pedagógicas organizadas por la Federación de Ikastolas. Este año, el tema de
dichas jornadas fue “Para qué aprender y enseñar las ciencias”.
Entre los temas que se trataron, uno tenía por
título “Comprendiendo el mundo a través de las matemáticas”. Comentaban que en
este mundo tan cambiante, aquellos que sean capaces de entender y utilizar bien
las matemáticas, tendrán mayores oportunidades de decidir su futuro.
Desgraciadamente para muchos de nuestros alumnos las matemáticas no son
divertidas y frecuentemente les resultan bastante difíciles. Este mito debemos
romperlo. Con las matemáticas se puede jugar y además de puede aprender.
Horretarako gure eskura ditugun materialak
erabiliz, matematikaren beste ikuspegi bat eskaini diezaiekegu ikasleei.
Jarduera hauek jolas modura egiten badira, are gusturago egingo dituzte
ikasleek eta ohartu gabe jolasaren bidez, matematikarako beraien gaitasuna
garatzen joango dira..
Por ello, utilizando los materiales que
tenemos a nuestro alcance, podemos ofrecer a nuestros alumnos un punto de vista
diferente de las matemáticas. Si dichas actividades matemáticas se realizan de
forma lúdica, los alumnos las realizarán más a gusto, y sin darse cuenta irán
desarrollando su capacidad para las matemáticas.
Andoaingo Aita Larramendi Ikastolak aurrera
eramaten duen esperientzia bat aurkeztu zuen. Asko gustatu zitzaigun eta aurten
“esperientzia-pilotu” moduan, LH 1. mailan martxan jarri dugu. Astean behin
(asteazkenean), ordu erdiko saio batean “Matematikako jolasak” landuko ditugu.
Saioaren antolamendua honelakoa da:
- Gela, lau txokotan banatzen da, bakoitzean
jolas batekin. Umeen artean taldeak egiten dira jolas batera joanez. 15 minutu
pasatu ondoren, jokoz aldatzen dute buelta bat osatu arte.
- Bi astetan, denok jolas guztietatik pasatzen dira eta gero jolas motak
aldatzen dira. 8 jolas desberdinak aukeratu ditugu, bakoitzak bere helburua
izanez.
- “Dobble” jolasa: arreta lantzeko
- “Atasco” jolasa: logika lantzeko
- “Escondite” jolasa : logika lantzeko
- “Damak” jolasa: estrategia lantzeko
- “Txanponak”: neurria lantzeko
- “Erlojuak”: neurria lantzeko
- “Tangrama”: geometria lantzeko
- “Dominoa”: arreta eta estrategia lantzeko
La ikastola
Aita Larramendi de Andoain presentó una experiencia que están llevando a cabo
en su centro. Nos gustó y este curso hemos decidido ponerla en marcha en el
aula de 1º de Primaria.
Una
vez a la semana (los miércoles), en una sesión de media hora trabajaremos las
matemáticas a través de juegos. La organización de la sesión es de la siguiente
manera:
-
El aula se distribuye en cuatro rincones, cada uno con un juego. Se hacen los
grupos de los alumnos y cada grupo se dirige a un juego. Pasados 15 minutos,
rotan los grupos.
- Al cabo de dos semanas pasan por todos los
juegos y luego éstos se cambian. Son 8 tipos de juegos y cada uno cumple con un
objetivo.
- Juego del “Dobble” : trabaja la atención
- Juego del “Atasco”
: trabaja la lógica
- Juego del “Escondite”
: trabaja lógica
- Juego de las
“Damas” : trabaja la estrategia
- Juego de las
“Monedas”: trabaja la medida
- Juego del “Reloj”:
trabaja la medida
- Juego del
“Tangram”: trabaja la geometría
- Juego del
“Domino”: trabaja la atención y estrategia
Los
niños están contentos y a esta sesión la llaman “Mate-jolas”. Siempre están
deseosos de que llegue la próxima sesión.
No hay comentarios:
Publicar un comentario